top of page
חיפוש

שוקולד זה החיים


מישהו לא אוהב שוקולד?

מעטים הם אלו שלא מתחברים לטעם האלוהי של השוקולד (מכירה אחד או שניים כאלו שזה עושה להם מיגרנה) ואין מי שלא מתחשק לו לנשנש או סתם קצת לקבל אנרגיות ולהמתיק את היום

קבלו שני מתכונים נפלאים לשוקולד מריר משודרג ושוקולד לבן- שקדים אלוהי שכיף שיש מוכן במקפיא ושאפילו כיף להכין עם הילדים.

השוקולד מורכב מחומרי גלם בסיסיים, ללא חומרים משמרים וללא סוכר לבן.

מכיוון שהוא לא מטומפרר (תהליך שבו מחממים ומקררים את השוקולד לטמפרטורות ספציפיות בכדי שיתגבש ולא ימס בטמפרטורת חדר) השוקולד חייב להיות במקפיא או במקרר, ולא ניתן "לקחת" אותו לדרך.

שוקולד איכותי ידוע כעשיר בנוגדי חימצון, אך השוקולדים "הרגילים" שאנו קונים מלאים בחומרים משמרים, מתחלבים, מתגיישים וחסרים ביתרונות תזונתיים.

כדי לקבל את העושר שמציעים לנו פולי הקקאו, עלינו להשתמש בחמאת קקאו, עיסת קקאו, אבקת קקאו איכותית.

עיסת קקאו- עיסת הקקאו מהווה את המרכיב העיקרי בהכנת השוקולד. היא למעשה פולי קקאו קלופים שעוברים מעיכה ולישה תוך כדי חימום, ומורכבת מחלקיקי המוצקים הטחונים ומהשמן הטבעי של פולי הקקאו- חמאת קקאו. טעמה מריר מאד, וצבעה כצבע שוקולד (חום כהה).

חמאת קקאו- חמאת קקאו היא השמן הטבעי והצמחי של הקקאו. הטעם שלה נייטרלי, בעלת צבע צהבהב חיוור והיא משמשת כבסיס לקינוחים ושוקולדים וגם להכנת קרמים ותמרוקים שונים בשל היכולת שלה להוסיף לחות ואלסטיות לעור.

חשוב מאד להוסיף המתקה לשוקולד כמו מייפל, סילאן, דבש, אגבה, אחרת מתקבל שוקולד חמצמץ ומריר מאד. היתרון שבהכנת שוקולד ביתי, הוא היכולת לשלוט בכמות הממתיק שאנו מוסיפים.

את כל חומרי הגלם ניתן למצוא בחנויות טבע, ובאתרים כמו "המזווה" IHERB

שוקולד מריר ביתי

רכיבים:

50 גרם חמאת קקאו

100 גרם עיסת קקאו

50-70 גרם מייפל מחומם מעט

הכנה:

בבאן מארי (סיר קטן עם מים רותחים ומעליו קערה בה שמים את השוקולד) להמיס את עיסת הקקאו וחמאת הקקאו. כשתערובת הקקאו מומסת כמעט לחלוטין, להוריד מהאש ולהמשיך לערבב להמסה מלאה. להוסיף מייפל ולהעביר לתבניות פרלינים להקפאה ולהתייצבות מלאה.

תוספות אפשריות:

טעמים דומיננטים כמו- גרידת תפוז, שמן מנטה, צ'ילי, מלח גס, תמצית וניל טהור, מעט ליקר שאוהבים.

אגוזים ופירות יבשים קצוצים מכל הסוגים- צימוקים, משמשים קצוצים, אוכמניות מיובשות, שקדים, אגוזי לוז, מלך, ברזיל, פקאן וכו...

סופרפוד- ג'וג'י ברי, אבקת מאקה, ספירולינה, פולן דבורים

ועוד הפתעות כמו- פולי קקאו, זרעי צ'יה, קוקוס

שוקולד לבן- שקדים

רכיבים:

50 גרם חמאת קקאו

50 גרם חמאת שקדים

3 כפות מייפל

2 כפות שמן קוקוס בכבישה קרה, במצב נוזלי

הכנה:

בבאן מרי (הסבר במתכון הקודם) ממיסים את כל הרכיבים. כשהתערובת מומסת לחלוטין ואחידה, מעבירים לתבניות פרלינים להקפאה ולהתייצבות מלאה.


351 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page